نیویورک تایمز (NYT) صدها آگهی از چین دیلی که مورد حمایت China Daily دولت چین بودند و تبلیغات حزب کمونیست چین (CCP) را تبلیغ می کردند، حذف کرده است. این تصمیم ظاهرا بخشی از سیاست جدید خروجی برای متوقف کردن پذیرش تبلیغات محتوای مارک دار از رسانه های مورد حمایت دولت است.

از بین بردن تبلیغات چینی

با اینکه NYT مقالات متعددی را منتشر کرده است که فجایع دولت چین را افشا می کند، اما در ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۰۰ مقاله تبلیغاتی چینی نیز چاپ کرده است که بیشتر آن ها سعی در سفید کردن نقض حقوق بشر توسط حزب کمونیست چین داشته اند. به عنوان مثال، یک آگهی ویدئویی تبلیغاتی منتشر شده در NYT در سال گذشته ترویج گردشگری در سین کیانگ با ارائه مردم اویغور مورد آزار و اذیت به عنوان خوشحال تحت حکومت CCP. تصمیم NYT برای متوقف کردن انتشار چنین آگهی های تبلیغاتی در میان تلاش های فزاینده آمریکا در مورد افزایش نفوذ CCP در این کشور و همچنین تلاش برای عقب راندن در چنین تلاش های نفوذی صورت می گیرد.

جیم بنکز نماینده ایالات متحده که بخشی از “کارگروه چین” است که توسط کنگره برای مقابله با تبلیغات چین راه اندازی شده است، از تصمیم NYT برای پایان دادن به رابطه خود با چین دیلی مورد حمایت پکن تمجید کرد. “نیویورکتایمز انجام داده است بسیار عالی، گزارش دقیق در مورد افتضاحات حزب کمونیست در حال انجام در سین کیانگ و در سراسر جهان… این گزارش در نهایت اثر داشته است — در نیویورک تایمز — و آن را دیگر پشتیبانی از پوشش بربریت CCP است. من امیدوارم که رسانه های دیگر به دنبال کت و شلوار و شروع به قرار دادن ارزش های آمریکایی بیش از رشوه کمونیستی،” او گفت ، همانطور که توسط Beacon آزاد گزارش شدهاست.

در ماه ژوئن، چین دیلی مجموعه ای از اسناد را با وزارت دادگستری تنظیم کرد که میزان سرمایه گذاری CCP در رسانه های آمریکایی را افشا کرد. این اسناد نشان China Daily داد که چین دیلی در طول چهار سال گذشته حدود ۱۹ میلیون دلار آمریکا را در چند رسانه آمریکایی برای انتشار محتوای تبلیغاتی خود هزینه کرده است.

روزنامه واشینگتن از سال ۲۰۱۹ تاکنون هیچ مقاله ای از روزنامه چین دیلی منتشر نکرده است. (تصویر: پائولو O از طریق فلیکر CC توسط 2.0 )













حدود ۶ میلیون دلار آمریکا The Wall Street Journal به وال استریت ژورنال پرداخت شد در حالی که ۴٫۶ میلیون دلار آمریکا به واشینگتن پست رفت. سیاست Foreign Policy خارجی ۲۴۰٬۰۰۰ دلار آمریکا، سی کیو رول کال ۷۶٬۰۰۰ دلار آمریکا، نیویورک تایمز ۵۰٬۰۰۰ دلار آمریکا دریافت کرد و به ثبت نام دس موینز ۳۴٬۶۰۰ دلار آمریکا داده شد. The New York Times رسانه های خبری دیگری مانند لس آنجلس تایمز، شیکاگو تریبون، بوستون گلوب، سیاتل تایمز و China Daily روزنامه هیوستون کرونیکل نیز در ازای انتشار محتوای خود پول از چین دیلی را پذیرفتند.

يک سخنگوی روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که اين شرکت از سال گذشته تاکنون هيچ مقاله ای از روزنامه چين ديلي منتشر نکرده است. با این حال این فرد روشن The Washington Post نکرد که آیا واشنگتن به طور رسمی رابطه خود را با رسانه های چین فسخ کرده است یا نه. در ماه آوریل، روزنامه بریتانیایی روزنامه دیلی تلگراف نیز انتشار محتوا از یک نهاد مورد حمایت CCP را متوقف کرد. حتی مقالاتی که در حال حاضر در وب سایت خود منتشر شده بودند پاک شدند.

ممنوعیت روزنامه نگاران چینی

در ماه مه، دولت آمریکا دوره اعتبار ویزای روزنامه نگار چینی را به حداکثر ۹۰ روز کاهش داد. بسياری از رسانه های چينی که در آمريکا کار می کنند، درخواست تجديد ويزاهای خود را کرده اند. با این حال، دولت به هیچ شیوه ای به این درخواست ها پاسخ نداده است و باعث شد بسیاری باور کنند که دولت ممکن است قصد داشته باشد روزنامه نگاران چینی را به کلی ممنوع کند.

آمريکا ويزاهای روزنامه نگاران چينی را محدود می کند. (تصویر: Pixabay / CC0 1.0)













در مجموع ۴۰ روزنامه نگار چینی در انتظار تجدید مجوز کار ۹۰ روزه خود هستند. پکن در صورت تجديد نشدن ويزا، آمريکا را به تلافی تهديد کرده است. هو شیجن، سردبیر روزنامه دولتی تابلویید گلوبال تایمز هشدار داد که روزنامه نگاران آمریکایی که در هنگ کنگ کار می کنند هدف قرار خواهند گرفت. Global Times به گفته راس فاینگولد، تحلیلگر سیاسی مستقر در تایپه، آمریکا به دلیل محدودیت های زیادی که برای روزنامه نگاران آمریکایی که در چین کار می کنند، ناامید شده است. به این ترتیب به نظر می رسد دولت ترامپ تصمیم گرفته است با قرار دادن محدودیت ها و احتمالاً ممنوعیت خبرنگاران چینی که در آمریکا کار می کنند، این لطف را پس دهد.

ما را در توییتر دنبال کنید یا مشترک لیست ایمیل ما شوید

جیمی لای اشک آور با تشکر از مردم هنگ کنگ برای حمایت از آنها

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de